Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Retur & Byte


När du gör ett köp hos oss så vill vi självfallet att du ska vara nöjd och att det ska vara som förväntat. När du tar emot din beställning så får du öppna upp och prova det du har köpt för att kunna titta lite närmare på det. Om du känner att det du har beställt inte vart riktigt som du föreställt dig så har du full rätt att returnera det till oss inom 20 dagar räknat från när du tog emot ditt paket från utlämningsstället.

Hur du gör vid ett byte av ditt köp.

För att vi ska kunna förse dig en ny vara/ nya varor snabbt, smidigt och enkelt vid byte så gör du en ny beställning på det du vill byta till. Vi gör en återbetalning på varan/varorna som du returnerar och du får de nya varorna skickade via en ny beställning och ny orderbekräftelse.

 

Nedan finner du all information på hur du returnerar ett köp till oss.

1. Fyll i medföljande retursedel. 

När du tar emot ditt köp så följer det med en retursedel som du fyller i när du vill returnera en del eller hela ditt köpt. På retursedeln så finns det olika alternativ (returkod) som anger anledning till retur. Du väljer den returkod som beskriver varför du har valt att returnera ditt köp. Du lägger sedan denna sedel tillsammans med varan/varorna i paketet. Om du av någon anledning inte skulle ha denna retursedel så kan du mejla eller ringa in till vår kundtjänst och få en ny.

 

2. Hur ska man paketera varorna?

Vi rekommenderar att du paketerar varorna helst i samma emballage som varorna kom i då det är du som kund som står för transportrisken. Om ni inte har möjlighet att använda samma emballage vid retur så använder ni ett annat som är likvärdigt till det emballage varorna anlände i och som gör att er retur kommer i oförändrat skick och inte tar till sig skada under transporten. Du kan öppna upp och titta samt prova det du har köpt men detta ska göras varsamt då varorna ska komma i retur i samma skick som dom va i när ni tog emot dom. Varje produkt har sin egen förpackning och etikett och detta ska vara kvar på kläderna vid retur samt att det ska vara fint nedpackad och vikt. Skulle varans förpackning ha skadats så kommer det att debiteras med 5% på varuvärdet vid hanteringen av er retur. Ångerätten gäller alla våra produkter oavsett om det är rea eller kampanjvara dock inte underkläder på grund av hygienskäl. Vi accepterar inte returer av varor där dom har blivit tvättade, smutsats ner, har används eller skadats.

3. Hur returnerar du ditt köp?

När ni gör ett köp hos oss så är det du som kund som står för returfrakten när ni väljer att göra en retur. Det finns flera alternativ att välja mellan och detta kan ni få hjälp med hos er närmaste paketombud. För att ni ska enkelt kunna hålla koll på ert paket när ni gör en retur så rekommenderar vi att ni väljer ett spårbart alternativ när ni skickar er retur. Detta ger er en säkerhet/garanti och ni ser även när vi tar emot er retur. Väljer du ett icke spårbart alternativ och paketet inte kommer fram till oss så är det ingen retur. Vi hanterat och accepterar endast returer där vi har mottagit produkterna i retur. Vi skickar alltid ut bekräftelse när ert paket har blivit mottaget av oss i retur.

När vi tar emot din retur så kan det ta upp till 14 arbetsdagar att registrera samt behandla denna. Om ni inte får information om er retur inom 14 arbetsdagar så kontakta oss gärna. Vi ber er då att ange ert ordernummer samt försändelse-id för att kunna hjälpa er med returen.

 

4. Återbetalning vid retur.

När vi tar emot din retur och denna har hanterats så får du ett bekräftelsemejl på detta. Vid återbetalning så kommer vi använda oss av samma betalningsmetod som du valde vid beställning. Återbetalningen sker 2-5 arbetsdagar efter att er retur har registreras samt hanterats. Detta sker till samma betalningsmetod som du har betalat ditt köp med.

Om du har beställt ditt köp mot faktura så krediteras fakturan direkt från Klarna. Har du redan betalat din faktura så kommer Klarna att genomföra ett återbetalnings ärende till samma konto/kort som du använde dig av vid betalning av fakturan. Om du har returnerat en del av ditt köp och behållt vissa varor som kommer er faktura att justeras och skickas på nytt till er. Ni har inget krav på att betala för varor som ska returneras när ni har köpt det mot faktura men för att undvika påminnelseavier för varor som returnerats så rekommenderar vi att ni förlänger förfallodatumet på er faktura så vi hinner registrera och hantera detta. För att förlänga er faktura så ska ni vända er till Klarna.

Om du har valt betalsättet Paypal så återbetalar vi dig till ditt paypal-konto så fort er retur har registrerats och hanterats. Återbetalningen har ni åter på kontot inom 2-5 arbetsdagar.

 

6. TVIST

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Produkter
Övrigt