Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor


1. Allmänt

Dessa följande köpvillkor (''avtalet'') gäller alla beställningar som görs av du som kund (hädanefter kallad för kund) från webbutiken nordic-outlet.se. Nordic Eden Outlet (organisationsnummer: 770605-XXXX) är den säljande parten. Nordic Eden Outlet säljer produkter via nordic-outlet.se i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Alla varor förblir Nordic Eden Outlets egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. All försäljning från nordic-outlet.se sker till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige samt till företag där syftet är att företaget ska använda våra produkter för eget bruk inom sitt företag. Vi säljer inte till privatpersoner eller företag där vidare försäljning sker av våra produkt. Vid misstanke att våra produkter kan kommas att användas för vidare försäljning utan vår tillåtelse så förbehåller vi oss rätten att avbryta avtalet (makulera köp eller neka köp) med omedelbar verkan. När du som kund lägger en order via nordic-outlet.se så medför det betalningsskyldighet och att du som kund följer våra villkor. Du som kund godkänner betalningsansvaret och godkänner att följa våra villkor när du klickat på ''slutför köp'' i kassan. Försäkra dig som kund att du har läst igenom våra villkor och förstått det innan ni gör en beställning. Nordic Eden Outlet har fullgjort sin del av avtalet när du som kund har mottagit din fullständiga beställning i din besittning och du som kund har fullgjort din del av avtalet när du har fullgjort betalningen och mottagit din beställning av beställda produkter på det sätt som avtalats. Vi på Nordic Eden Outlet förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden utan att informera dig som kund på förhand. Ändringarna börjar gäller från det att du har accepterar villkoren genom att göra ett nytt köp efter att ändringar har gjorts eller vid besök av nordic-outlet.se. Vi rekommenderar därför att du som kund regelbundet håller sig uppdaterat för eventuella ändringar i dessa villkor genom att besöka sidan.

 

2. Reservationer

Produkter som erbjuds på nordic-outlet.se vid ett visst tillfälle eller tidpunkt innebär och är ingen garanti för att dessa produkter är tillgängliga. Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa. Vi förbehåller oss rätten att inte fullgöra en beställning vid händelser där produkter sålts slut, tekniska problem eller misstanke till bedrägerier. När detta sker så blir du som kund alltid kontaktade med denna information. Du som kund har dock alltid rätt att avbeställa din beställning utan några extra kostnader. Avbeställningar kan endast ske om ingen leverans till dig har genomförts ännu och görs genom att kontakta vår kundtjänst inom god tid efter redan gjord beställning. Vi reserverar oss för eventuella bild-och skrivfel på sidan nordic-outlet.se som exempelvis fel i produktbeskrivning, tekniska fel som information om att varan finns i lager eller felaktig priser samt prisjusteringar. Alla bilder på våra produkter ska ses som illustrationer på hur denna ser ut och kan kommas att skiljas något i utseende eller funktion när du mottagit din produkt. Vi kan inte garantera att din dator, mobil eller surfplatta visuellt kan visa exakta färgen eller utseende och ber om hänsyn och förståelse till detta.

 

3. Beställning

Vi tar emot beställningar via webbutiken nordic-outlet.se eller telefon via vår kundtjänst. Efter att du som kund har lagt din beställning genom att klicka på ''slutför köp'' eller ringt in till vår kundtjänst för att göra en beställning så mejlas det iväg en orderbekräftelse till det angivna e-postadressen du fyllt i dina kontaktuppgifter eller uppgett vid beställning via kundtjänst. Detta är ett bekräftelse på att du som kund har genomför ett köp hos oss och att vi har mottagit denna. När din beställning har hanterats, behandlats och är redo för leverans så skickas ett efterföljande mejl till dig med mer information. Om vi vid några omständigheter inte kan leverera ditt köp eller delar av denna så informeras du via din e-postadress så fort som möjligt. Du har då rätten att välja om du vill häva köpet, vänta in köpet och leveransen blir senare än bestämt eller om du vill dela upp din leverans. Om vi har mottagit en beställning från dig och du väljer att häva köpet på grund av leveransen blir försenad så återbetalar vi det mottagna beloppet i sin helhet omgående med hjälp av samma betalsätt som betalningen gjordes vid beställningen. Vid uppdelning av leverans så står vi för efterföljande avgifter som kan uppstå vid flera leveranser. När din beställning har kommit fram till dig så blir du kontaktad med information via det transportbolag vi använder för att leverera din beställning. Om ni inte mottar denna information om din leverans så ber vi dig som kund att i första hand kontakta vår kundtjänst för att kunna kontrollera och hjälpa dig med detta.

 

4. Priser och Avgifter

Alla priser som visas på nordic-outlet.se är alltid inklusive moms 25% samt exklusive fraktkostnad. Fraktkostnad tillkommer alltid för beställningar under 1000 SEK. Priser och avgifter kan komma att ändras endast vid omständigheter där vi inte har någon påverkan på. Dessa omständigheter kan vara såsom valutaförändringar, ändrad moms eller ändrade råvarupriser. Om momsen skulle ändras så förbehåller vi oss rätten att korrigera våra priser med motsvarande belopp. Alla priser och avgifter som visas vid det tidpunkt beställningen gjordes gäller och kan inte ändras i efter hand vid utsläpp av kampanjer, erbjudanden eller rea-tillfällen om beställningen togs emot innan dessa utsläpp skett. På nordic-outlet.se har vi ingen lägsta ordervärde. Priser för frakt visas klart och tydligt vid kassan. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig som kund som inte hämtar ut eller tar emot leveranser som har skickats iväg till dig. Detta kallas för '' outlöst paket'' och vi debiterar 270 SEK som är de faktiska motsvarande kostnaderna för all hantering och behandling sammanslaget för att kunna fullgöra en beställning.

Följande avgifter kan tillkomma vid beställning eller efter.

Fraktkostnad; Standard 79 SEK

1. Outlöst paket; 270 SEK*

(* 1. Detta debiteras endast om paket vi skickar ut till dig inte hämtas ut i tid och denna returneras till oss. 14 dagars hämtningstid.)

 

5. Betalningsalternativ.

Vi på nordic-outlet.se har valt att erbjuda säkra, smidiga och enkla betalningsalternativ för att du som kund ska kunna fullgöra ett köp. För mer information om våra betalningsalternativ hittar du under kategorin betalningsalternativ.

 

6. Leveransvillkor.

När du genomför ett köp hos oss så ser du våra normalt uppskattade leveranstider ( 2-7 arbetsdagar), när varan finns i lager, på nordic-outlet.se eller på orderbekräftelsen du mottagit. Om inte annat särskilts avtalats (t.ex. beställning av varor som inte ännu finns redo för leverans inom vår uppskattad leveranstid) sker leverans senast inom 30 arbetsdagar räknat från när vi på nordic-outlet.se bekräftat mottagandet av ditt köp genom orderbekräftelse. Skulle händelser som att varan sålts slut och inte finns i lager så kan leveranstiden komma att bli något längre. Du blir omgående kontaktad om det skulle gälla din beställning för att få eventuell ny uppskattad leveranstid och du som kund har då rätt att välja hur du vill gå vidare med din beställning. Leverans av ditt paket ska alltid hämtas ut personligen med giltig legitimation och eventuella aviseringar som styrker att paketet är skickat och beställt av dig. Vi på nordic-outlet.se har valt att sms-avisering ska tillämpas i första hand så du som kund snabbt ser vart ditt paket ska hämtas ut och när det kan hämtas ut. Om du vill bli aviserad via brev eller e-post så ber vi er att informera oss detta som ett meddelande när du genomför ditt köp. Fraktalternativet som vi använder oss av är;

DB Schenker Ombud (skickas till paketombud)

Paketet levereras till det närmaste paketombud som transportbolaget går ut efter din leveransadress.

Leveransen av ditt paket ska hämtas ut inom den tid som anges i aviseringen (14 dagar). Om du inte hämtar ut ditt paket inom den aviserande tiden så debiteras det som ej utlöst paket. För mer information om kostnaden hittar du i avtalet under priser och avgifter. Omständigheter där du genomfört ett köp men har haft i kännedom att du inte skulle ha möjligheten att hämta ut paket som leder till att det returneras till oss så debiteras detta även som outlöst paket. Korrigeringar av bl.a. leveransadresser kan endast göras innan ditt paket har lämnats över för sändning och vi tillämpar inte sådana korrigeringar i efterhand när paketet redan har lämnat vårt lager. Vi ber dig därför att kontrollera all information innan du lämnar det till oss, för att kunna fullfölja leveransen rätt. Vi levererar inte till box-adresser och tar inga ekonomiska ansvar för eventuella förseningar som kan uppstå beroende på fraktbolaget.

 

7. 0 Skadat paket eller felaktig vara

Alla pakets som skickas från oss är försäkrade fram tills du tar emot denna. Skulle du upptäcka skador på paketet eller innehållet som orsakats av transporten så ska detta skadeanmälas genast på plats vid leverans av ditt paket och sedan omgående kontakta oss på nordic-outlet.se. Skulle du upptäcka eventuella skador efter du hämtat ut paketet så kontaktar du oss direkt på nordic-outlet.se. All emballage ska behållas för eventuell inspektion samt bevis. Om du skulle upptäcka transport skada så ska paketet lämnas i oförändrad skick och fotograferas. Vi avråder dig som kund att skicka tillbaka paketet eller slänga emballage som påvisar dessa fel innan du har kontaktat vår kundtänst. Detta för att kunna få ersättning vid reklamation av transport. Du ska därför omgående kontakta oss på nordic-outlet.se för att få vidare instruktioner på hur du ska gå tillväga med ett reklamationsärende. Transportskada ska alltid reklameras inom rimlig tid efter att felet upptäckts eller borde ha upptäckts.

7. 1 Felaktig vara

Om du som kund upptäcker att du har mottagit en vara som är felaktig gentemot vad som beställts av dig så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst omgående och invänta vidare instruktioner. För varor som vi bedömer har blivit felaktiga gentemot det du har beställt så skickar vi ut rätt vara i förutsättning att denna finns i lager eller gör en fullständig återbetalning om felet inte kan åtgärdas. För att åtgärder ska kunna att utföras så måste retur alltid göras först av den felaktighet varan och att denna har inkommit till oss. Vi står för returfrakten i denna situation och all information på hur ni ska gå till väga får ni via kommunikation med vår kundtjänst.

 

8.0 Ångerätt, Reklamation och Garantier.

Vi på nordic-outlet.se följer lagen om distansavtal enligt konsumentverkets rekommendationer . När du har gjort ett köp hos oss och mottagit denna i din besittning så påbörjas din ångerrätt som vi har valt ska vara på 20 dagar. Du har rätt enligt distansavtalslagen att returnera beställda varor utan att ange någon anledning men ångerrätten gäller endast där varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varorna får ej användas och förpackningen ska inte ta till sig skada vid öppnandet för att titta närmare  på produkten, detta ska göras varsamt. Ångerätten gäller alla våra produkter oavsett kampanj eller reapriser med undantag för underkläder på grund av hygieniska skäl. Returfrakten bekostas av dig som kund. Ångerätten gäller endast när du som kund följer riktlinjerna på hur du returnerar till oss. Du hittar mer information om hur det går till att returnera ett köp från oss under kategorin Retur & Byte. Ångerätten kan vid utvalda tillfällen förlängas till kundens fördel.

 

8.1 Garanti och Reklamation.

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1år) om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten från det tillfället du mottagit denna. Garanti för varorna gäller endast fabrikationsfel och inte fel som uppstår vid eller efter du som kund har använd varan eller ändrat på varans funktion och utseendes som t.ex. ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Garantier gäller inte vid förslitningsskador eller om produkten har används på det sätt att produkten tar till sig förslitningsskador. Orderbekräftelsen du motar vid leverans är ditt garantibevis.

Konsumentköplagen ger dig som kund  rätten att reklamera en vara inom 3år där man kan påvisa att fabrikationsfel eller transportskador på varan fanns vid levereras tillfället. Om du som kund vill reklamera på grund av ovan nämnda omständigheter så ska du kontakta nordic-outlet.se kundtjänst inom rimlig tid, som felet upptäckts. Vi på Nordic Eden Outlet ber därför dig som kund att undersöka produkten du mottagit för att upptäcka eventuella fel så snart som möjligt. Reklamationer som görs inom 2 månader från det att du som kund upptäckt felet anses ha lämnats i rimlig tid. Vid reklamation av fel på produkten så har du som kund alltid rätt att bli avhjälpt av oss genom att i första hand få en felfri produkt. I vissa fall så har även du som kund rätt att kompenseras med återbetalning. Nordic Eden Outlet strävar efter att en reklamation ska ha behandlats inom 30 dagar från den dagen vi har mottagit denna. Vi på Nordic Eden Outlet förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har ursprungsfel. Vi tar endast emot reklamationer där kommunikation med vår kundtjänst har gjorts om detta, eventuella kostnader som uppstår när du som kund väljer att inte följa detta står vi på Nordic Eden Outlet inte för.

Eventuella kostnader som uppstår vid godkännande reklamationer (t.ex. retur fraktkostnad) står vi på Nordic Eden Outlet för, men du som kund ska i största möjliga mån minimera eventuella kostnader som uppstår i det fel en produkt visar sig vara felaktig.

 

9. Personuppgiftslagen

Uppgifter du som kund lämnar till Nordic Eden Outlet lagras och behandlas i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Uppgifter du som kund lämnar till Nordic Eden Outlet kommer att användas för att möjliggöra samt fullgöra avtalet du ingick vid godkännande av ditt köp. De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, sms-avisering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna kommer aldrig att föras vidare till obehöriga eller någon tredje part. Du som kund har har rätt att få dina lämnade uppgifter hos oss raderade genom att skriftligt och undertecknat begära detta.

 

10. Force Majeure

Vi på Nordic Eden Outlet ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter och händelser som vi inte kunnat råda över. Dessa omständigheter är exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelse eller annan kommunikation eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som ar angivits samt jämförbara händelser och omständigheter som är utanför vår kontroll, vilket ej skäligen kunnat förutse, ska hänvisas till force majeure. Detta omständigheter ska ses som befrielsegrund som medför befrielse från eventuella påföljder och skadestånd.

 

11. Tvist

Eventuell tvist löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Produkter
Övrigt